2014年3月1日星期六

Pembetulan tentang nama Jerung bentuk penukul



Tarikh: 27 Feb 2014
Hari: Khamis
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: Haiwan Laut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Setelah menjalankan penelidikan saya terdapat tahu telah memberikan nama haiwan laut yang salah kepada murid-murid dan hari ini saya membuatkan pembetulan kepada murid-murid supaya mereka tidak akan belajarkan nama yang salah. Dalam hari yang lepas saya telah mengajar tentang “Hammerhead Shark” dengan Bahasa Melayu adalah Hammerhead Jerung, tetapi selepas saya menjalankan penyelidikan dan dapat cari nama yang patutnya adalah “Jerung bentuk penukul”. Hari ini saya membuatkan pembetulan dan menjelaskan kepada  murid-murid.

Selepas ini, supaya murid-murid dapat meneruskan pengajaran dalam hari yang seterusnya dan saya mengunakan 40 minit untuk habiskan filem “See Food”.
                       

                         
                   Mereka memberikan perhatian menonton filem “ See Food”

Apabila hampir klimaks filem tersebut murid-murid merupakan agak teruja dan bertepuk-tepuk tangan apabila watak jahat dalam filem ini dikalahkan oleh haiwan –haiwan.

没有评论:

发表评论