2014年3月17日星期一

Melawat KLCC Aquaria



Tarikh: 12 Mac 2014
Hari:Rabu
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: HaiwanLaut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Hari ini merupakan satu hari yang menggariah, hari ini kami mengadakan pembelajaran di Aquaria. Murid-murid tiba ke sekolah pada masa yang tepat dengan semua barang mereka.
Selepas menyiapkan semua persediaan, kami menaiki bas pada masa 8.40 pagi. Dalam masa perjalanan, murid-murid merupakan sungguh gembira dan mereka menyanyi lagu di atas bas.

     



Kami meniba KLCC Suria Park pada masa 10 pagi, dan kami mengadakan perjalan dengan kaki ke kolam renang yang randuk. Apabila kami tiba ke kolam itu, murid-murid menjadi teruja . Selepas mereka menukarkan baju renang dan secara langsungnya melari ke dalam kolam renang tersebut.

     



Apabila masa tiba pukul 11 pagi murid-murid naik dari kolam renang secara satu dengan satu untuk menukar baju mereka. Selepas semua orang siap menukarkan baju mereka, kami menukarkan tempat ke tepi taman permainan untuk mengadakan makan tengah hari dengan secara berkelah.
Selepas makan tengah hari, kami berjalan ke KLCC Aquaria. Walaupun perjalannya agak panjang dan jauh tetapi semua murid-murid merupakan berjaya siapkan perjalannya ini. Sambil menunggu tiket, kami menonton sebuah filem yang disediakan dalam dewan Aquaria tersebut. Apabila menonton filem tersebut murid-murid telah bermula bercakap-cakap tentang nama haiwan laut yang mungkin mereka akan lihat dalam masa yang seterusnya.

Cikgu Yap telah membantukan saya mempisahkan semua murid-murid kepada tiga kumpulan. Dalam Aquaria, kami merupakan dapat melihat banyak haiwan laut seperti Ikan singa, ikan yu, tapak sulaiman, timun laut, ikan pari, kuda laut, penyu, Ikan Kerapu, kuda laut, ampai-ampai dan lain-lain. Dalam Aquaria merupakan mempunyai pertunjukan beri ikan makan. Ikan yang disuap ialah ikan arapaima, ia merupakan seekor ikan tawar. Selepas itu merupakan masa menyuapkan ikan yu. Murid-murid merupakan sungguh teruja apabila melihat penyelam masuk ke dalam aquarium dan menyuapkan ikan-ikan.

  

  

 Apabila tiba masa pukul 4 petang kami meniakkan bas dan balik ke sekolah. Bila tiba ke sekolah saya menanyakan perasaanmurid-murid dan tanya apa yang mereka telah nampak dan mereka jugalah berjaya menjawabkan nama hawan laut yang mereka telah nampak dengan bahasa melayu dengan cepat dan tepat.

没有评论:

发表评论