2014年3月17日星期一

Air Tawar dan Air Masin



Tarikh: 13 Mac 2014
Hari: Khamis
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: HaiwanLaut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Dalam hari ini, supaya tidak mengelirukan murid-murid saya hari ini mengajarkan murid-murid supay membezakan ikan air tawar dan ikan air masin. Dalam hari semalam mereka merupakan telah menonton pertunjukkan menyuap Ikan Arapaima dan supaya mereka tidak mengelirukan saya mengajarka mereka “ air tawar” dan “air masin”.

Apabila kami membincangka tentang penyelam tersebut saya jugalah mengajarkan murid-murid tentang perkataan “ penyelam”. Selain itu, kami juga bina satu ayat iaitu “Manusia tidak dapat hidup dalam laut.”

Setelah perbincangan sambil pelajaran saya memberikan semua orang pelajar buku latihan yang diberikan oleh KLCC Aquaria. Walaupun buku latihan itu adalah dalam bahasa inggeris tetapi saya mahu semua pelajar mengisikan nama tubuh badan dengan bahasa melayu.

                          



没有评论:

发表评论