2014年3月6日星期四

Membaca buku cerita tajuk " Kasih Ibu"



Tarikh: 6 Mac 2014
Hari: Khamis
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: Haiwan Laut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Hair ini saya membawah sebuah buku cerita dan saya membacakan buku cerita tersebut. Tajuk buku cerita ini adalah “Kasih Ibu”, tema buku cerita tersebut adalah
Ingin mengingatkan kanaka-kanak supaya mengasihkan ibu mereka dan sambil belajar nama-nama haiwan laut . 

Sinopsis buku cerita ini merupakan sedang menceritakan seekor penyu kerena hendak mencarikan ibunya dan bermulakan perjalannya dalam  laut yang bahaya. Dalam laut dia telah menemui banyak haiwan laut yang berlain-lain, dan dalam proses tersebut dia pernah menghadapi haiwan laut yang berbahaya dan pada masa yang sama jugalah haiwan laut yang baik hati. Setelah perjalanan yang panjang akhirnya dia terdapat cari ibunya dan dia dia sungguh mengasihkan ibunya.

Setelah habis buku cerita tersebut dan saya mengulang sekali lagi nama haiwan laut yang tercatat dalam buku cerita ini. Selepas itu, saya beri mereka setiap orang sehelai kertas putih dan mahukan mereka melukiskan gambar tentang filem yang mereka telah menonton dalam semalam hari. Malangnya mereka merupakan tidak dapat habiskan lukisan tersebut dalam hari ini dan saya janjikan akan berikan mereka masa untuk menghabiskan lukisan mereka dalam hari esok.

没有评论:

发表评论