2014年3月22日星期六

Berlakon buku cerita " Siri Mata: Sang Jerung Yang Angkuh"



Tarikh: 21 Mac 2014
Hari: Jumaat
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: HaiwanLaut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Hari ini saya mengadakan ulang kaji tentang perkataan yang kami telah mebelajar dalam hari semalam. Perkataan adalah seperti, "besar", "ganas", "buli", "takut", "gigi", tajam", "kawan", "kuat", "tempat", "tidur", "bangun" dan " gembira.

Setelah itu saya mangadakan aktiviti berlakon dengan memathui buku cerita bernama " Siri Mata: Sang Jerung Yang Angkuh". Buku cerita tersebut merupakan telah dibaca sebanya dua kali dalam hari semalam dan murid-murid telah ingat semua senario dalamnya. Setelah menjalankan undian nama perlakon adalah seperti berikut:

Setelah memilihkan perlakon dan murid-murid telah bermula berlakon. Murid yang tidak dipilih menjadi perlakon merupakan telah menjadikan penonton dan duduk di sebelah untuk menontonkan pertunjukkan tersebut. Saya juga menjanji akan memberikan peluang untuk murid-murid yang tidak dapat menjadi pelakon pada minggu depan. Apabila masa berlakon, murid-murid merupakan hanya perlu menunjukkan  tindakkan dan saya membacakan dialog. Tindakkan murid-murid merupakan agak lucu dan perlakon sanggup berketawa apabila menonton pertunjukkan tersebut.



                        Apabila pelakon sedang berlakon dan penonton berketawa-ketawa.

Selepas pertunjukkan ini, masa pelajaran merupakan telah tamat.

没有评论:

发表评论