2014年2月26日星期三

Epolet Jerung dan penyu



Tarikh: 26 Feb 2014
Hari: Rabu
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: Haiwan Laut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Dalam filem yang ditonton dalam hari semalam merupakan mempunyai satu senario adalah seekor ikan yu keluar daripada air laut dan berjalan di atas lantai, pada masa tersebut saya memeberitahukan murid-murid sepatutnya ikan tidak dapat bernafas atas darat. Hari ini setelah saya menjalankan penyelidikan saya tertahu ada sesuatu ikan yu merupakan dapat tidak perlu bernafas selama satu jam iaitu Jerung Epolet. Dalam filem ini, ikan yu itu merupakan adalah Jerung Epolet. Oleh itu, dalam hari ini, saya membuatkan penjelasan kepada murid-murid tentang ikan yu tersebutdan kami berjaya belajarkan satu nama haiwan laut yang baru iaitu Jerung Epolet.
Setelah itu, kami belajar tentang penyu. Pada mula-mulanya murid merupakan mudah kekeliruan antara kura-kura dengan penyu. Setelah saya menjelaskan perbezaannya dengan bahasa cina  murid-murid baru tahukan perbezaan antara penyu dan kura-kura. Kami jugalah belajar tentang tubuh badan penyu dalam hari ini.
       

                                             Nama tubuh badan penyu
Setelah itu kami sambung menontonkan filem “ See Food”.

没有评论:

发表评论