2014年2月18日星期二

Perbincangan



Tarikh: 17 Feb 2014
Hari: Isnin
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: Haiwan Laut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Dalam hari ini, untuk bermulakan pelajaran yang baru saya merupakan mengadakan perbincangan dengan murid-murid terhadap apa yang hendak diajarkan dalam hari yang akan datang. Atas dinding kelas saya merupakan telah menampalkan beberapa poster tentang nama-nama haiwan laut supaya mereka dapat tahu lebih banyak tentang nama dan rupa haiwan laut.
Saya berikan mereka peluang kepada mereka supaya mereka bacakan poster itu dan beritahu kepada saya apa yang mereka berminat, mereka merupakan menjawabkan dengan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Prosesnya seperti berikut:
Li Heng: “ Saya mahu hammerhead shark!”
Yee Jie: “Star fish.”
Hui Qi: “Lala! ( Cengkerang)”
Ze yu : “Ikan Yu”
Qi Jie: “Cumi-cumi”
Wen Xuan : “ Turtle”
Jie Yu: “ Sotong Kurita”
Zhen Yuan: “Ketam”
Yu Xin ; “Ikan Sardin”
Shi Yong : “Sting Ray”
Yi Hong : “ Kapis”
Xin Yi : “Blue Whale”
Selepas batalkan nama haiwan yang mereka belajar dan kami berjanji akan belajarkan tentang haiwan-haiwan itu dalam hari yang akan datang. Selain itu, kami jugalah telah belajarkan nama perkataan ikan paus dan ampai-ampai.

2 条评论:

  1. Saya tahu, saya mengucapkan minta maaf terhadap kesalahan saya. Dalam proses perbincangan, murid-murid mereka merupakan menjawabkan jawapan dengan bahasa ingeris dan bahasa melayu. Supaya semua ibu bapa tahu apa yang kanak telah jawab, oleh itu saya menaipkan apa bahasa yang mereka gunakan.
    Saya mengucapkan terima kasih tentang pemerhatian terhadap kanak-kanak dan memberikan komen . Terima Kasih. (^v^)

    回复删除