2014年5月7日星期三

Kraf Kerja Sempena Hari Ibu

Tarikh: 7 Mei 2014
Hari: Rabu
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Nurul
Tema: Kepelbagaian Warna Serangga
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran

Masih dalam tema yang sama seperti sebelum-sebelum ini. Kami ingin membuat satu kraf kerja yang dapat dihadiahkan kepada ibu masing-masing sempena Hari Ibu yang berlangsung pada minggu ini.


        Maka saya telah mencadangkan beberapa ekor serangga di atas papan putih sebagai contoh untuk dimasukkan ke dalam kraf kerja murid-murid nanti.


                Setelah itu, saya memberikan mereka seorang sehelai kertas berwarna. Mereka diarah untuk melukis apa yang telah saya lukis di atas papan putih. Setelah mereka lukis serangga-serangga yang berversikan kartun itu, saya mengarahkan murid-murid menggunting serangga yang dilukis oleh mereka dan masukkan ke dalam suatu bekas.




               Masa mencemburui kami. Saya menjelaskan kepada mereka bahawa masa amat singkat dan perlu menyambung kraf kerja ini pada hari esok.  

没有评论:

发表评论