2014年5月7日星期三

Gelagat Serangga di Alam Maya 2

Tarikh: 6 Mei 2014
Hari: Selasa
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Nurul
Tema: Kepelbagaian Warna Serangga
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran

Seperti yang dijanjikan semalam, penyambungan cerita di dalam cd iaitu ‘Kehidupan Serangga’ akan dijalankan hari ini. Sebelum itu, saya telah mengeluarkan perbendaharaan seperti Kumbang, Lebah, Labah-labah serta Lelabah, Rama-rama, Kupu-kupu, Sesungut, Sayap, Madu, Telur, dan Kepompong untuk mengingatkan murid-murid sekalian.

            Saya mengarahkan murid-murid untuk membaca dan menyebut apa maksud perkataan-perkataan itu dalam bahasa Inggeris. Saya buat suatu aktiviti bagi merancakkan pelajaran hari ini. Saya dapat melihatkan mereka amat seroniok dan teruja dengan perbendaharaan baru seperti Madu dan Sayap.


            Setelah itu, saya menyuruh mereka turun ke bawah untuk menghabiskan cerita dalam cd semalam.

没有评论:

发表评论