2014年5月8日星期四

Kraf Kerja Sempena Hari Ibu 2

Tarikh: 8 Mei 2014
Hari: Khamis
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Nurul
Tema: Kepelbagaian Warna Serangga
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran

Bagi menghangatkan lagi tema kami pada kali ini, Wei Yee telah membawa dua bekas  kelas. Satu bekas berisi labah-labah dan satu lagi bekas berisi kutu beras. Dia membawa ke kelas adalah untuk berkongsi pengalaman bersama murid yang lain. Menurutnya, bapanya telah menolong dia menangkap serangga-serangga tersebut.




Lebih menggembirakan kami semua pada hari ini ialah salah seekor daripada  9 ekor kepompong yang kami bela telah berubah. Ia telah berubah menjadi kupu-kupu! Maka, terjawablah sudah persoalan mengenai apakah yang akan terjadi selepas ulat bulu menjadi kepompong. Untuk pengetahuan anda, jangka hayat bagi seekor kupu-kupu atau rama-rama adalah lebih kurang selama 14 hari. Jadi kami bersepakat untuk melepaskan kupu-kupu tersebut ke udara. Yang menggelikan hati kami, kupu-kupu itu tidak terbang keluar. Dia hanya hinggap di salah sebuah kotak didalam kelas.


Terdapat juga seorang murid iaitu Yan Shi Yong yang membawa buku cerita bagi berkongsi cerita bersama rakan yang lain di dalam kelas.


Kelas diakhiri dengan penyambungan kraf kerja sempena Hari Ibu. 





没有评论:

发表评论