2014年4月13日星期日

Mengeluarkan cumi-cumi dari ais

Tarikh: 11 April 2014
Hari: Jumaat
Kelas: Kelas Durian
Guru Pendidik: Cikgu Tee
Tema: Haiwan Laut Yang Berkilat-kilat
Masa: 4.00-5.00 PM

Proses Pembelajaran
Hari ini, saya diberitahu merupakan ibu Shi Yong merupakan pernah memberikan seekor cumi-cumi dan telah menjadikan ais. Hari ini kami merupakan hendaklah mengeluarkan cumi-cumi ini daripada ais.

Saya mahu semua murid-murid ke luar daru kelas untuk menggunakan pelbagai cara untuk mengeluarkan cumi-cumi itu. Bermula-mulanya mereka merupakan ingat menggunakan haba dari matahari dan mereka meletakkan ais tersebut di bawah matahari, seterusnya mereka juga cuba mengetukkan gunakan tangan untuk mengeluakrkan cumi-cumi itu. Akhirnya mereka mencuba dengan menggunakan pasir, mereka menggunakkan cara yang mereka belajarkan dari Cikgu Yap dan kali ini mereka merupakan berjaya mengeluarkan cumi-cumi itu dari ais.Selepas itu saya juga mahu semua murid-murid sentuhkan dan memperhatikan cumi-cumi tersebut.




  

Selepas ini, kami lagi mengadakan pebincangan tentang kolam memancing mereka. Kami merupakan akan bermain secara setiap dua orang pelajar menjadi satu kumpulan dan mana satu kumpulan berjaya memancing bilangan haiwan laut yang apling banyak akan menjadi pemenangan. Oleh itu, setiap dua orang murid merupaka mesti mempunyai satu joran. Saya mahukan semua pelajar balik ke rumah carikan batangan yang boleh menjadikan joran mereka seperti rotan, penjeput yang besar dan lain-lain.

没有评论:

发表评论