2014年9月3日星期三

Mari Kenal Malaysia!

Tarikh : 20hb Ogos 2014
Hari: Rabu
Kelas : Kelas Durian
Guru: Cikgu Nurul
Tema : Pengangkutan
Masa : 4.00-5.00 pm

Proses Pembelajaran

Bagi menyambut kemerdekaan Negara pada minggu hadapan, saya mengajar mereka mengenai Malaysia. Mula-mula, saya membuka peta Malaysia dan mengajar mereka mengenai Negara Malaysia.

Cikgu: Apakah ini, kelas?

Murid: Ini apa, cikgu?

Cikgu: Ini ialah peta Negara Malaysia.

Mereka menanyakan saya, maksud peta dan saya terangkan balik ke dalam bahasa Mandarin. Saya juga menerangkan maksud Negara kepada mereka. saya juga memperkenalkan 2 bahagian Malaysia iaitu Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak Malaysia.

Saya juga menerangkan kepada mereka bahawa Malaysia mempunyai 13 negeri yang patut kita kenali. Negeri-negeri yang patut kita ketahui ialah Perlis, Kedah, Pulang Pinang, Perak, Kelantan, Terengganu, Johor, Melaka, Selangor, Pahang.



  

没有评论:

发表评论