2015年1月6日星期二

Sekolah saya sangat seronok.

Tarikh : 5hb Januari 2015
Hari: Isnin
Kelas: Kelas Durian
Guru: Cikgu Nurul
Tema: Sekolah saya
Masa : 3.00-4.00 pm

Proses Pembelajaran

Pada hari pertama persekolahan, saya telah mengajar mereka apa itu sekolah. Apa yang ada di sekolah. Mengapa kita perlu ke sekolah. Bila kita perlu ke sekolah. Di mana sekolah kita. dan juga siapa yang ada di sekolah. 

Pada masa ini, kami semua mengambil masa yang secukupnya untuk berkomunikasi dalam bahasa Malaysia. Semua yang ada berasa teruja untuk belajar. Mereka semua amat seronok.  Begitu juga apabila ditanya mengenai perhiasan di dalam kelas mereka.

Saya juga telah menyelitkan perkataan besar, kecil dan ramai untuk mereka. mereka menggunakan perkataan ini sepenuhnya. 

Setelah itu, bagi menghidupkan suasana yang lebih hidup dan ceria, saya telah bermain bola berwarna-warni bersama mereka. Mereka perlu mencari bola mengikut warna yang saya tentukan. Pada mulanya, saya telah meletakkan bola-bola kecil yang berwarna-warni di tempat yang berlainan. Kemudian, mereka perlu mencari mengikut warna yang ditentukan oleh saya. Masa yang diberikan amat terhad. Jadi, mereka perlu mencarinya dengan cepat.

Mereka amat seronok sekali.  

没有评论:

发表评论